Tko smo mi?

Udruga za zaštitu potrošača “Međimurski potrošač” je osnovana 2003. godine kao podružnica Društva za zaštitu potrošača Hrvatske Zagreb

Udruga “Međimurski potrošač” je neovisna, nevladina, nestranačka i neprofitna udruga građana osnovana radi promicanja individualnih prava potrošača, te uspostave neovisnog javnog nadzora ponuditelja usluga i proizvoda u Međimurskoj županiji.

Cilj djelovanja Udruge:

Temeljni cilj djelovanja Udruge “Međimurski potrošač” je kroz zaštitu prava potrošača-fizičkih osoba od pasivnog potrošača stvoriti aktivnog potrošača svjesnog svojih prava.

U ostvarenju cilja svog javnog djelovanja Udruga prihvaća politiku zaštite potrošača Europske unije i Consumers International-a definiranu pravima potrošača:

* pravo na sigurnost roba i usluga,
* pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju,
* pravo na izbor roba i usluga,
* pravo da se čuje glas potrošača,
* pravo na zadovoljavanje temeljnih životnih potreba,
* pravo na naknadu štete,
* pravo na obrazovanje,
* pravo na zdravi okoliš.

Republika Hrvatska je donijela Zakon o zaštiti potrošača (NN 79/07 i 125/07) kojim se uređuje zaštita osnovnih prava potrošača pri kupnji proizvoda i usluga, kao i pri drugim oblicima stjecanja proizvoda i usluga na tržištu i to:

1. pravo na zaštitu gospodarskih interesa potrošača,
2. pravo na zaštitu od opasnosti za život, zdravlje i imovinu,
3. pravo na pravnu zaštitu potrošača,
4. pravo na informiranje i edukaciju potrošača,
5. pravo na udruživanje potrošača u svrhu zaštite njihovih interesa,
6. pravo na predstavljanje potrošača i sudjelovanje predstavnika potrošača u radu tijela koja rješavaju pitanja od njihovih interesa.

Djelatnosti kojima se ostvaruju ciljevi:

Kroz svoje javno djelovanje Udruga se bavi slijedećim djelatnostima:

* okupljanje nezadovoljnih potrošača
* informiranje i educiranje potrošača putem brošura, letaka i medija
* savjetovanje potrošača osobno u uredu Udruge ili telefonskim putem
* organiziranje predavanja, seminara i drugih stručnih skupova o problemima potrošača
* suradnja s istovrsnim udrugama i organizacijama u tuzemstvu i inozemstvu, te svim organizacijama koje podupiru rad Udruge
* poticanje mladih stručnjaka da se bave proučavanjem problema na tržištu

Predstavnici Udruge sudjeluju u kreiranju politike zaštite potrošača kroz Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva – Odjela za zaštitu potrošača.

Savjet svim potrošačima:

Informirajte se, predlažite svoja viđenja kod rješavanja mnogih pitanja i budite aktivan potrošač koji je svjestan svojih obveza i prava.
Jedino aktivan potrošač može mnogo učiniti za poboljšanje naše svakodnevnice.

Svi smo mi potrošači!

Kako je sve počelo?