Vaša Prava, Naša Misija
Često postavljena pitanja
Dobrodošli na stranicu sa često postavljenim pitanjima. Ovdje možete pronaći odgovore na najčešća pitanja vezana uz prava potrošača i zaštitu vaših interesa.

Što učiniti ako nisam zadovoljan kupljenim proizvodom ili pruženom uslugom?
Ako niste zadovoljni kupljenim proizvodom ili pruženom uslugom, možete podnijeti pisani prigovor trgovcu. Trgovac je dužan omogućiti podnošenje pisanog prigovora u poslovnim prostorijama, putem pošte, elektroničke pošte ili drugih sredstava mrežne komunikacije.
Kako podnijeti pisani prigovor trgovcu?
Pisani prigovor možete podnijeti u poslovnim prostorijama trgovca, putem pošte, elektroničke pošte ili drugih sredstava mrežne komunikacije. Trgovac je dužan bez odgađanja potvrditi primitak pisanog prigovora i odgovoriti na njega u roku od 15 dana.
Što učiniti ako trgovac ne odgovori na moj prigovor?
Ako trgovac ne odgovori na vaš prigovor u propisanom roku, možete podnijeti prijavu tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata ili pokušati riješiti problem putem tijela nadležnih za alternativno rješavanje potrošačkih sporova.
Koja su osnovna prava potrošača?
Osnovna prava potrošača uključuju pravo na zaštitu ekonomskih interesa, pravo na zaštitu od opasnosti za život, zdravlje i imovinu, pravo na pravnu zaštitu, pravo na informiranje i izobrazbu, pravo na udruživanje u svrhu zaštite interesa te pravo na predstavljanje i sudjelovanje u radu tijela koja rješavaju pitanja od interesa potrošača.
Kako se zaštititi od online prijevara?
Prilikom online kupovine, uvijek koristite sigurne načine plaćanja, izbjegavajte kupovinu putem društvenih mreža i prijavite sumnjive aktivnosti Državnom inspektoratu.
Što učiniti ako proizvod ima skriveni nedostatak?
Ako proizvod ima skriveni nedostatak, imate pravo na popravak, zamjenu, sniženje cijene ili povrat novca. Prvo se obratite trgovcu s dokazom o kupnji i opisom problema.
Kako mogu provjeriti je li trgovac registriran i legalan?
Možete provjeriti registraciju trgovca putem službenih registara, kao što je Sudski registar ili Registar obrtnika.
Što je jamstvo i koliko dugo traje?
Jamstvo je obveza trgovca ili proizvođača da će proizvod ispravno funkcionirati u određenom razdoblju. Trajanje jamstva ovisi o vrsti proizvoda i može biti od 1 do 5 godina ili više.
Mogu li vratiti proizvod kupljen putem interneta?
Da, imate pravo vratiti proizvod kupljen putem interneta u roku od 14 dana bez navođenja razloga, osim ako je riječ o proizvodima koji su izuzeti od prava na povrat.
Kako mogu zaštititi svoje osobne podatke prilikom online kupovine?
Koristite sigurne web stranice (https), redovito ažurirajte lozinke i izbjegavajte dijeljenje osobnih podataka putem nesigurnih kanala.
Što učiniti ako mi je naplaćeno više nego što je navedeno na računu?
Ako vam je naplaćeno više nego što je navedeno na računu, odmah se obratite trgovcu s dokazom o kupnji i zatražite povrat preplaćenog iznosa.
Kako mogu prijaviti nepoštenu poslovnu praksu?
Nepoštenu poslovnu praksu možete prijaviti tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata ili putem online platformi za prijavu potrošačkih pritužbi.
Što je alternativno rješavanje potrošačkih sporova?
Alternativno rješavanje potrošačkih sporova uključuje postupke kao što su medijacija i arbitraža, koji omogućuju brzo i učinkovito rješavanje sporova izvan sudskog postupka.
Kako mogu dobiti pravnu pomoć u vezi s potrošačkim pravima?
Pravnu pomoć možete dobiti putem udruga za zaštitu potrošača, besplatnih pravnih savjetovališta ili odvjetnika specijaliziranih za potrošačko pravo.
Što učiniti ako proizvod kupljen na sniženju ima nedostatak?
Proizvodi kupljeni na sniženju imaju ista prava kao i proizvodi kupljeni po redovnoj cijeni. Ako proizvod ima nedostatak, imate pravo na popravak, zamjenu, sniženje cijene ili povrat novca.
Kako mogu provjeriti je li proizvod siguran za upotrebu?
Provjerite oznake sigurnosti na proizvodu, pročitajte upute za upotrebu i provjerite recenzije drugih korisnika.
Što je to “crna lista” trgovaca?
“Crna lista” trgovaca je popis trgovaca koji su prekršili potrošačka prava ili su se bavili nepoštenim poslovnim praksama.
Kako mogu izbjeći prevare prilikom online kupovine?
Kupujte samo na provjerenim i sigurnim web stranicama, izbjegavajte ponude koje zvuče predobro da bi bile istinite i koristite sigurne načine plaćanja.
Što učiniti ako mi je dostavljen oštećen proizvod?
Ako vam je dostavljen oštećen proizvod, odmah kontaktirajte trgovca i zatražite zamjenu ili povrat novca. Sačuvajte sve dokaze o oštećenju.
Kako mogu zaštititi svoja prava kao potrošač?
Informirajte se o svojim pravima, čuvajte račune i druge dokaze o kupnji, te se obratite udrugama za zaštitu potrošača za savjet i pomoć.
Što je to “pravo na povlačenje”?
Pravo na povlačenje omogućuje vam da odustanete od ugovora sklopljenog na daljinu (npr. putem interneta) u roku od 14 dana bez navođenja razloga.
Kako mogu prijaviti lažne popuste i akcije?
Lažne popuste i akcije možete prijaviti tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata ili putem online platformi za prijavu potrošačkih pritužbi.
Što učiniti ako trgovac ne poštuje jamstvo?
Ako trgovac ne poštuje jamstvo, obratite se proizvođaču ili uvozniku proizvoda, a ako ni to ne uspije, podnesite prijavu tržišnoj inspekciji.
Kako mogu provjeriti je li proizvod ekološki prihvatljiv?
Provjerite certifikate i oznake ekološke prihvatljivosti na proizvodu, kao što su EU Ecolabel, Energy Star i slični.
Što učiniti ako sam prevaren prilikom online kupovine?
Ako ste prevareni prilikom online kupovine, odmah kontaktirajte svoju banku ili pružatelja platnih usluga, prijavite prijevaru policiji i obratite se udruzi za zaštitu potrošača za savjet.
Naše usluge:
Pravna pomoć
Savjetovanje o pravima potrošača
Pomoć u rješavanju sporova
Edukacija i radionice
Informiranje o proizvodima i uslugama
Zastupanje potrošača
Istraživanje tržišta
Podrška u reklamacijama
Financijsko savjetovanje
Pravna zastupanja
Pomoć u pripremi dokumentacije
Podrška u prijavi prevara
Savjeti za sigurnu kupovinu
Pomoć u pregovorima
Pravna analiza ugovora
Iskustva korisnika:
“Zahvaljujući udruzi ‘Međimurski potrošač’, uspjela sam riješiti dugogodišnji spor s trgovcem. Njihova pravna pomoć je neprocjenjiva!”
Ana Kovač
“Udruga mi je pomogla da se informiram o svojim pravima kao potrošač. Sada se osjećam sigurnije prilikom kupovine.”
Dubravko Horvat
Telefon
099 534 54 92
040 396 393
udruga@medjimurski-potrosac.hr
Adresa
Aleksandra Schulteissa 19,
Čakovec
Pridružite se našoj misiji
Postanite dio udruge ‘Međimurski potrošač’ i pomozite nam u zaštiti prava potrošača. Vaša podrška može napraviti razliku!